lördag 15 augusti 2009

Äntligen sol igen


Bilden ovan : Robin med fleecejacka köpt i Tallinn.

Ensam uppe, mina pojkar sover ännu... Solen lyser från en klarblå himmel, 16 gr i skuggan, ska passa på och njuta av solen idag för i morgon utlovas regn och blåst igen. Har Hugo inlåst i hjälpköket för att få skriva i lugn och ro, han envisar med att bita i mina tår och klösa mig, han är hungrig, vanlig mjukis duger inte nu, kokat sej-fisk, men den är ännu inte klar för servering.

Läste på dagens BBL att de har skärpt hygien vid apotek i Lovisa: några stadsbor har insjuknat i svininfluensa och för att minimera risken för smitta ber man alla som kliver in i apoteket att förse sig med munskydd och desinficera händerna. Snart går vi väl alla omkring på stan med munskydd :(

Idag ska det bli en runda i mataffären ( troligtvis Näse S-market ), Robinhood, Hong Kong, kanske Hemtex dit jag har en 30 % rabattkupong att använda. Resten av dagen blir det lugnt hemmavarande , ska försöka orka plocka de sista vinbären från buskarna.
Posted by Picasa

2 kommentarer:

  1. trevlig lördag mamma! Här känner jag mig sjuk. Jag har lite ont i halsen och är stel i nacken. Månne det är samma som Julia hade eller har jag fått svininflu? Man vet ju inte...

    Det blir antagligen så att bara pojkarna åker till farmor för att fira henne. Jag orkar nog inte.

    SvaraRadera
  2. Jenni:
    Krya på dig, inte roligt att vara sjuk på sommaren ( i alla fall inte då det är hett ). Nu ska du i mån av möjlighet passa på att njuta av " lugnet ".

    SvaraRadera