tisdag 11 augusti 2009

En bilolycka...


som hänt precis innan jag kom körande vid den större korsningen nära mitt jobb idag strax före kl. 14. En kollision mellan 2 bilar, människorna, troligtvis en fullvuxen och barn i yngre tonåren i varsin bil,hade nyss klivit ur bilarna och höll på att med mobilen ringa, troligtvis till nödcentralen. Obehagligt och kunde leva mig in i deras situation då jag , för dryga tio år sedan ,själv varit inblandad i en olycka...Ingen verkade ha allvarligare skador, en satt på trottoarkanten och såg chockad ut. Jag cirklade mig försiktigt förbi med bilen, fick mig resten av hemvägen att fundera över hur skört varje människas liv är, ingen vet vad morgondagen för med sig, och tur är det ju, men nu lite positivare tankar och ha en BRA fortsättning på er dag : )
Posted by Picasa

4 kommentarer:

  1. skrämmande... Man ska vara glad var dag som man vaknar och är frisk!

    SvaraRadera
  2. Tänkte på samma sak igår kväll! Att man ska leva här och nu och leva varje dag fullt ut. Livet kan ibland ta oväntade vändningar.. :/

    Man får inte grubbla men det är bra att ibland "tänka till" och uppskatta det man har. Man har det ganska bra..

    //Johanna

    SvaraRadera
  3. Javisst, det är bra att få en tankeställare ibland...

    SvaraRadera
  4. Ja, livet kan faktiskt förändras radikalt på några sekunder. Speciellt i trafiken. Skall vara medveten om farorna som lurar bakom nästa knut, men får inte låta ängslan o oron överskugga ens liv för det. Svår balansgång ... Försöker njuta av stunden som inne är - om morgondagen vet jag ingenting, som tur är ; )
    PS. Fast morgondagen är nog liiite speciell för mej; firar ju 20-års bröllopsdag mm
    //Siv (som inte "orkade" logga in)

    SvaraRadera